Testsúlykontroll Program

Fogyi Program | Testsúlykontroll Program | Ingyenes testzsírmérés

 21. század járványa = ELHÍZÁS

Elhízás = Túlsúly = Kövérség = Betegség

Tudta Ön, hogy túlsúlytól beteg lehet, hogy a túlsúly nem esztétikai, hanem egészségügyi probléma?

Évek óta fogyókúrázik, mégsem tud lefogyni? Ez nem fogyókúra, ez testsúlykontroll program. Ne diétázzon, változtasson életmódot! Csinálja meg ezt a testsúlykontroll programot!

Eleteroforras_Centrum_fogyas_fogyokura_testsulykontroll3

Ha Önnek túlsúlya van, akkor többszörösen megnő a cukorbetegség/ diabétesz, magas vérnyomás, szív- és érrendszeri betegségek vagy a stroke kialakulásának kockázata.

Nézze meg az alábbi táblázatban, van-e Önnek túlsúlya!

A kiszámított testtömeg index alapján az egészségügyi kockázat az alábbi

BMI érték (kg/m2) Testömeg kategória Kockázat
18,5 – 24,9 Ideális Átlagos
25,0 – 29,9 Túlsúly Fokozott
30,0 – 34,9 Elhízás Mérsékelten nagy
35,0 – 39,9 Súlyos elhízás Nagy
≥ 40,0 Igen súlyos elhízás Igen nagy

 

Ha az Ön értéke 25 alatt van, akkor megnyugodhat, az Ön testsúlya ideális. Nincs más dolga, mint ezt az ideális testsúlyt megőrizni. Hogyan lehetséges ez? Mozogjon rendszeresen, táplálkozzon egészségesen, éljen egészségesen, fogyasszon táplálékkiegészítőt.

Ha az Ön értéke 25,0-29,9 között van, akkor Ön túlsúlyos. Ez rossz hír. Ez már fokozott kockázatot jelent a következményes betegségekre. A túlsúlyból könnyen kialakulhat az elhízás, ezért már most el kell kezdenie foglalkozni a testsúlyával.

Ha az Ön értéke 30 felett van, akkor Ön elhízott. A súlytöbblettel járó betegségek veszélye magas az Ön eseté en, és ezeket csak a testsúly csökkentésével lehet elkerülni. Ha már fennáll egy vagy több ilyen betegség, a testsúlycsökkenés akkor is lényeges javulást hoz. Ilyen következményes betegségek a magas vérnyomás, a koszorúér betegség, a cukorbetegség, az ízületi betegségek, bizonyos daganatos betegségek stb.

Ha az Ön értéke 40 felett van, akkor nagyon nagy baj van. Már szólnak a vészharangok. Hallja? Érzi? Azonnal cselekedjen! Egy percet se várjon. Minden perc késlekedésnek súlyos következménye van.

Eleteroforras_Centrum_fogyas_dieta_bemer_flp5Az elhízás jelentős egészségügyi probléma az egész világon. Az elhízás korunk járványszerűen terjedő betegsége. Nem egyszerűen esztétikai hiba. Még csak nem is az a legnagyobb baj, hogy a nagy súly miatt tönkremennek az alsó végtagok nagy ízületei, illetve degeneratív gerincbetegség jelenik meg, bár ezek is megkeserítik a beteg életét. A kövérség egy fajta anyagcserezavart jelent.

Az elhízás a nem kívánt súlygyarapodás eredménye, ami akkor következik be, amikor az emberek többet esznek, mint amennyit el tudnak égetni a fizikai aktivitás során. Amennyiben az energia-bevitel (ételek és italok) meghaladja az energiafelhasználást (anyagcsere és mozgás), a különbözet zsír formájában lerakódik a szervezetben.

Életveszélyes zsigeri, hasi háj

Vajon tudatában van annak, hogy a kövérség, a hájas pocak ugyanakkora kockázatot jelent a koszorúér-betegség szempontjából, mint a magas koleszterinszint vagy a napi egy csomag elpöfékelt cigaretta? Azoknak az embereknek pedig, akik koszorúér-betegségben szenvednek, és egyre szélesedik a derekuk, kétszer akkora az esélyük a végzetes kimenetelre, még akkor is, ha a testtömeg-indexük (BMI) a normál tartományban van.

Ezekre a következtetésre jutott a Mayo Klinika kutatása, amelyben közel 16 ezer embert vizsgáltak meg. A tudósok szerint azonban a probléma mélyebb ennél, és közel sem csak a látható zsír jelenti a veszélyt. Az úgynevezett viszceláris (zsigeri) zsírok azok, amelyek a hasüregben helyezkednek el és körülveszik a belső szerveket. Valójában ezek a belső zsírok teszik ki a derékbőség nagy részét. A haskörfogat fontosabb jelzőszám, mint a BMI.

Eleteroforras_Centrum_fogyas_dieta_bemer_flp3

Most vegyen elő egy mérőszalagot és mérje meg haskörfogatát, majd nézze meg, melyik csoportba tartozik!

A haskörfogat és az egészségügyi kockázat összefüggését mutatja a táblázat

Nem Fokozott kockázat Jelentősen fokozott kockázat
Férfiak > 94 cm > 102 cm
Nők > 80 cm > 88 cm

 

Ha Ön fokozott kockázatnak vagy jelentős fokozott kockázatnak van kitéve, akkor ez az a pillanat, itt és most, tennie kell ellene. Változtasson életmódján!

 

fogyi_fogyokura_dieta_fogyas_eleteroforras

Mi a kövérség, hájas pocak következménye?

Ezek a zsírok jóval aktívabbak az anyagcserében, ráadásul hormonokat és más anyagokat is termelnek, amelyeknek negatív hatásai vannak az egészségre. Következményként megjelenhet például szívbetegség, magas vérnyomás, stroke, 2-es típusú diabetes, metabolikus szindróma, alvási zavarok és a rák bizonyos fajtái.

 

Helytelen táplálkozás, kevés mozgás

A nem megfelelő táplálkozás és a mozgáshiány a problémák gyökere, amely a zsigeri és s bőr alatti zsírok tömegét és növeli. Az növekvő stressz-szint csak ront a helyzeten, mivel fokozza a kortizol hormon termelődését, ami miatt a máj többlet cukrot termel. A cukor pedig éhségérzetet generál, vagyis következményképpen még többet eszünk, vagyis egyre több zsír rakódik ránk. A kör bezárult.

 

 Mi az elhízás oka?

Az elhízás legtöbb oka a modern társadalomban keresendő. Az emberek táplálkozási szokásai alaposan megváltoztak; nem fogyasztanak elegendő tápláló, egészséges gyümölcsöt és zöldséget, hanem feldolgozott ételeket, amelyek túl zsírosak, sósak vagy cukrosak. Ráadásul minél több a beszerezhető étel, annál többet esznek. A felnőttek túlnyomó része nem mozog eleget. A modern környezet is gyakran korlátozza mozgásterünket és az sem segít, ha mindenhová autóval megyünk. A közelmúltban végzett kutatások igazolják, hogy a rendszeres mérsékelt testmozgás 3-5 évvel hosszabbítja meg életünket.

Új szemlélet a testsúlycsökkentésben

Az átfogó testsúlykarbantartás innovatív módszere szerint az egészséges testsúlycsökkentés mérsékelt, tartós és fokozatos. Korábban úgy gondolták, hogy a testsúlycsökkentés 20 százalék súlyveszteség körül jelent érdemi eredményt.

Ma már tudományosan bizonyított, hogy a súlyfelesleg mérsékelt csökkentése és tartós megőrzése – egy szóval a testsúlykarbantartás– már önmagában csökkenti a megbetegedések arányát.

Eleteroforras_Centrum_fogyas_fogyi_dieta_bemer2

Az Amerikai Egyesült Államokban Williamson és munkatársai 43 457 férfi és nő bevonásával 12 éven át végeztek vizsgálatokat. Az eredmények világosan azt mutatják, hogy a súlyfelesleg 5–10 százalékos csökkentésével az elhízás nem kívánt egészségi következményeinek akár 90 százaléka megelőzhető. (Egy átlagosan túlsúlyos cukorbetegnél minden egyes leadott kilogramm 3–4 hónapos élettartam-növekedést eredményez.).

Ez azért is örvendetes, mert a mérsékelt testsúlycsökkentés elérése és hosszú távú megtartása megvalósítható célt jelent mindenki számára. Az egészséges testsúlycsökkentés harmadik jellemzője a fokozatosság. „Hogyan hízik el az ember? Napi dekánként. Hogyan akarunk lefogyni? Napi kilónként.” (Halmy, 1996.) A hirtelen fogyás azonban nem elhanyagolható káros következményekkel jár. Súlyvesztés során csökken a nyugalmi alapanyagcsere, siettetett fogyókúra esetén ez a csökkenés két hét alatt akár 25 százalékos is lehet. A szervezet jobban hasznosítja a bevitt energiát, védekezik, ennek következtében a fogyás lelassul, illetve megáll. A páciens elkeseredik, abbahagyja a fogyókúrát, majd elkerülhetetlenül visszahízza leadott súlytöbbletét – sőt gyakran még annál is többet. Ilyenkor gyakran újabb meggondolatlan kúrába kezd, ismét megszakítja, még nagyobb mértékben meghízik, és így tovább. Ez a ciklikus testtömeg-változás – más néven a jojó-effektus – növeli annak esélyét, hogy almatípusú elhízás alakul ki, annak különösen veszélyes társbetegségeivel együtt.

A fokozatosság alapelvét figyelembe véve az az ideális, ha egy hónap alatt nem fogyunk többet másfél, maximum két kilogrammnál – így egy kilogramm leadott testsúlyból 60 százalék a zsír. Ha gyors eredményeket remélünk és siettetjük a testsúlycsökkentést, akkor egy kilogramm leadott súlyból pusztán 30 százalék a zsír és sokkal több vizet, valamint izomszövetet vesztünk. Ez nyilvánvalóan nem lehet a célunk. Habár testsúlycsökkentésnél mindig vesztünk valamennyit az izomzatból, orvosi felügyelet mellett ez nem jelenthet gondot, különösen, ha közben rendszeresen végzünk fizikai tevékenységet.

A súlyfelesleg fokozatos és mérsékelt csökkentése, valamint tartós megőrzése leghatékonyabban a következő négy pillérre alapozott testsúlycsökkentő-program keretében valósítható meg: egészséges étrend, rendszeres fizikai aktivitás, pszichés támogatás.

Eleteroforras_Centrum_fogyas_fogyokura_testsulykontroll5

Fogyjon le !   Van elérhető megoldás!

Válassza ezt a testsúlykontroll programot. Ezzel a módszerrel nem szaladnak vissza a kilók. Ezt én garantálom! Én már végigcsináltam.

Ne diétázzon, változtasson életmódot!

Évek óta fogyókúrázik és mégsem tud lefogyni? Ez nem fogyókúra, ez testsúlykontroll program.

Megmutatom Önnek, hogyan fogyjon le Ön is. Egyeztessen időpontot tanácsadásra!

Nehéz a magyar ember sorsa?

Igen, vagy 10-20 kilóval átlagban valóban nehezebb a kelleténél,  és ezért kell lefogynunk..

 Lehoczky Enikő BEMER szaktanácsadó

Legyen egészsége szívügye!

Hívjon most: +36 70 424 0016

Váltsa be nálunk Erzsébet ajándékutalványát!

Eleteroforras_Centrum_bemer_flp_aloe_vera_C9_erzsebet_utalvany